De eerste Webcare Bootcamp was ‘echt superleuk’

Reacties als ‘inspirerend’, ‘echt superleuk’, ‘interessant’, ‘goed voor de samenwerking’, ‘gaaf’, ‘supervet’ en ‘hier moet een vervolg op komen’. Dat was nog maar een deel van de postitieve feedback die we terugkregen op de eerste editie van de Webcare Bootcamp. Het T-Mobile Webcare team, dat normaal vanuit Arnhem en Den Haag opereert, werkte voor deze gelegenheid op een centrale locatie in Nederland met als doel de samenwerking te verbeteren, geïnspireerd te raken en in stijl het nieuwe jaar af te trappen. Al die doelstellingen zijn, volgens het team in ieder geval, ruimschoots behaald.

Waarom deze week?

Enige tijd geleden las ik over een start-up die met het hele bedrijf jaarlijks een aantal dagen lang ergens anders verbleven dan op kantoor met als doel elkaar beter te leren kennen, elkaar te inspireren en tot nieuwe plannen te komen. Dit bracht ons op het idee voor de eerste editie van de T-Mobile Webcare Bootcamp.

In de week van 18 tot 22 januari was Seats2Meet op Utrecht CS de plaats waar de webcare strijders, ons zelf verzonnen geuzennaam, neer waren gestreken voor een enerverende week. In het begin van de week was het nogal zoeken naar een goed ritme, aangezien we ‘gewoon’ tussen de andere hardwerkende bezoekers van Seats2Meet plaats namen.

Echte social media fanatics

Toen wij eenmaal ons plekje hadden gevonden kon de week afgetrapt worden door presentaties van onder andere ondergetekende. Ik vertelde het team over de transformatie van T-Mobile naar een social business. Meest hilarische gedeelte van mijn presentatie was wel het deel waarin ik het team door een social business quickscan heen haalde. Met andere woorden, hoe doen wij het als webcare team nou eigenlijk op het meest openbare en realtime social medium, Twitter? Sommige medewerkers waren ontvindbaar, moesten nog uit het ei komen, hadden een indentiteitscrisis, noemde zich een social media fanatic terwijl de laatste post uit 2014 stamde, etc. etc. Sinds het delen van deze bevindingen is er opvallend veel activiteit van webcare strijders waar te nemen in mijn Twitter tijdlijn.

Tof programma

De volgende dagen was een fijne mix van trainingen, bezoeken, presentaties, veel samenwerken, eten en borrelen, kennisdelen en vooral veel plezier en gezelligheid. Onze welgewaardeerde Klant Experts kwamen op bezoek, net als het webcare team van Samsung en onze collega’s van Vanad. Het team kreeg een kijkje in de plannen voor 2016 door onze communicatie-afdeling, werd bijgepraat over onze nieuwe dienst Knippr en werden we meegenomen in het succes van de CEO-app. Klap op de vuurpijl was de presentatie van Hans Similon van Mobile Vikings, de tofste mobiele operator van België. Wat blijft dat toch een mooi verhaal!

Een week vol hard  werken werd afgesloten met een fijne borrel en het afscheid van Henk, onze Twitterkoning die nu bij Knippr zijn kwaliteiten laat zien. Een mooie afsluiter van een inspirerende week, check het onderstaande filmpje voor een impressie. Peace out!

Geef een reactie