Tien voor Tim

Op het intranet van T-Mobile verscheen op 28 februari 2014 onderstaand artikel naar aanleiding van #tmobileglass evenement.

De Google+ oproep van collega Ruud Huigsloot is uitgegroeid tot een spreekbeurt over Google en een eerste Google Glass experience voor collega’s en klanten van T-Mobile. Resultaat: circa 1500 bezoekers op zijn blog, voor de derde keer trending topic op Google+, meer dan 300 likes op Ruud zijn Facebook en LinkedIn, live reporting vanuit het auditorium via Twitter, veel social buzz rondom #tmobileglass en zoontje Tim Huigsloot heeft een TIEN voor zijn spreekbeurt.

Spreekbeurt

Met zijn klasgenoten en juf als VIP’s op de eerste rijen stond Tim donderdagmiddag 20 februari in ons auditorium. Voor een volle zaal vertelde Tim in 30 minuten alles over Google. Hij hield het publiek erbij met interessante weetjes als ‘Obama antwoordt op Google+‘, ‘Google is heel rijk’ en een quiz. Ook kwamen er interessante vragen van de jongere generatie: “Als er geen YouTube zou zijn, zou je dan dood gaan of gaan huilen?”.

Demo

Na de presentatie gaf Google glass explorer Roswell Balentien‎, oprichter van Tourdash, een demonstratie met de Google Glass. Roswell liet op het grote scherm zien wat hij zag door zijn bril. Hij demonstreerde het aan- en uitzetten van de bril met het commando ‘Ok Glass!’ en liet zien hoe je foto’s kunt nemen door ‘Take picture’ te zeggen. Verder legde hij uit hoe je filmpjes maakt, een recept kunt opvragen met je favoriete ingrediënten en hoe je vragen kunt stellen aan Google Glass. Met deze laatste functie winnen collega’s gegarandeerd de wisselbokaal van de maandelijkse pubquiz.

Uitproberen

Na de interactieve sessie kon een select gezelschap van klanten en collega’s de bril uitproberen. De voorwaarde was wel dat ze hun ervaringen via social media zouden delen. Collega’s Louis Jansen en Dirk Jan Zwartveld schreven zelfs twee blogs die al door meer dan 600 mensen bekeken en gedeeld zijn via G+, LinkedIn, Facebook en Twitter.

Wat heb je nou aan de Google Glass?

Rosswell reageerde heel nuchter: “Niet heel veel”. Natuurlijk is dit cynisch bedoeld, want een developer als Roswell wordt erg warm van nieuwe hardware als Google Glass. Het is nu wachten tot Google de developers community deel laat nemen om nieuwe toepassingen te ontwikkelen. Door een dergelijk product op de markt te brengen, plaveit Google de weg voor nieuwe innovatieve producten. “En dat is ook wel gelijk de belangrijkste outtake van deze inspirerende middag”, aldus Dirk Jan Zwartveld.

Geef een reactie