Wie ben ik?

“Klanten zijn net mensen”

Leuk dat je geïnteresseerd bent in wie in ben, wat ik doe en waar ik voor sta. Mijn naam is Dirk Jan Zwartveld, 38 jaren jong en ik woon samen met mijn vrouw en twee kinderen in Wateringen. Op dit moment werk ik als Manager Webcare bij MediaMarkt Nederland.

In mijn werk heb ik maar één drijfveer en dat is de klant. Ik help medewerkers te houden van klanten en klanten van merken. Ik geloof dat klantenservice niet gezien moet worden als het afvoerputje van een organisatie maar als motor voor innovatie en verandering.

In mijn functies heeft de klant altijd centraal gestaan. Maar ook de medewerker, die belangrijk is om van de klant een fan te maken. Ik geloof dat klanten blij maken begint met medewerkers blij te maken. Dit doe ik vooral door ze aandacht te geven, naar ze te luisteren, ze te coachen en met hun ontwikkeling aan de slag te gaan om te werken naar een volgende stap in hun carrière.

In een tijd waar we steeds meer gaan naar selfservice, artifical intelligence, big data, machine learning en bots, wordt de menselijke maat steeds belangrijker. Empathie en humor zullen voorlopig nog niet geautomatiseerd kunnen worden, dus de kracht van de conversaties wordt steeds belangrijker. Ik ben van mening dat automatisering en menselijke interactie elkaar verstrekt, niet uitsluit. Daarom heb ik het conversatiemodel ontwikkelt dat medewerkers helpt hun toegevoegde waarde voor een organisatie te tonen en ze helpt te groeien.

“De enige manier om te blijven groeien is door te blijven leren”

Naast mijn missie om klanten blij te maken door de medewerkers te helpen te ontwikkelen, houd ik mij bezig met lezen, bloggen (Ik blog ook voor het vakblad voor klantcontact, Customer First), leren, mediteren en kennis delen. Ik geloof dat er met de mogelijkheden van tegenwoordig op een andere manier geleerd kan worden. Het is opwindend om te zien wat er allemaal kan, zelfs zonder budget.

Mijn specialiteiten:
✔ Webcare
✔ Community Management
✔ Social Business
✔ Social Media Monitoring
✔ Conversatie Management
✔ Customer Service Management
✔ Customer Experience
✔ Coaching

In mijn vrije tijd houd ik mij bezig met mijn andere ‘klanten’, mijn gezin en kinderen. Ik ben ook assistent-programmeur van het leukste gratis ♫festival in Nederland, Waterpop. Verder houd ik van lezen, tech en  bloggen.

Wil jij een keer een koffie drinken om ideeën uit te wisselen? Of wil je wat meer informatie over conversatie management, informeel leren of één van mijn hobby’s? Daarnaast ben ik ook beschikbaar voor een praatje of presentatie op je afdeling, bedrijf of op je congres of evenement. Voor dit alles kan je mij hier een bericht sturen. Als je liever mailt, appt of belt, vind je hier onder mijn gegevens.

✆ 06-24090055  ✉djzwartveld@gmail.com

Wat voor een werkervaring heb ik?

01/2018 – heden Manager Webcare – MediaMarkt Nederland

08/2017 – 12/2017 Team Manager B2B Servicedesk – T-Mobile Nederland B.V.

05/2016- 07/2017 Customer Experience Manager – KNIPPR

11/2014 – 04/2016 Manager Webcare – T-Mobile Nederland B.V.

02/2011 – 10/ 2014 Team Manager Channel Support – T-Mobile Nederland B.V.

11/2008 – 02/2011 Team Manager Sales Helpdesk – T-Mobile Nederland B.V.

05/2008 – 10/2008 Product Manager – Electronics & Telematics B.V.

11/2006 – 04/2008 Telefonisch Accountmanager Zakelijke Markt – KPN B.V.

09/2003 – 10/2006 Medewerker Indirect Sales Operations – T-Mobile Nederland B.V.

10/2000 – 08/2003 Retail Support Coördinator – Telfort B.V.

02/2000 – 09/2000 Medewerker Verkoop Binnendient – AAC Microdesk

08/1998 – 01/2000 Assistent Filiaalmanager – BelCompany

Welke opleidingen heb ik gedaan?

2005 – 2009 HBO Commerciële Economie diploma behaald – Haagse Hogeschool, Den Haag

1995 – 1998 MBO Detailhandel diploma behaald – Beneden Maas, Vlaardingen

1992 – 1995 MAVO diploma behaald – Dalton Mavo, Naaldwijk

En wat heb ik nog meer geleerd?

2016 – Visueel Storytelling – Visual Yours

2015 – Minto & Storytelling – Schouten & Nelissen

2014 – Opleiding Content Management, certificaat behaald, Lectric Zaltbommel

2012 – High Performance Management Techniques, cum laude certificaat behaald – COPC, Austin

2011 – Lean Six Sigma Green Belt certificaat behaald – Deutsche Telekom, Bonn

2010 – Operational Leidinggeven certificaat behaald – VDS, Rotterdam/T-Mobile Nederland

2010 – Opleiding coaching – Stans Groep, Haaften

2008 – Managementcursus, certificaat  behaald  – Orlemans & Orlemans, Nijmegen

2007 – Communicatietraining – Kenneth Smith, Eindhoven

2006 – Verkooptraining, certificaat behaald – Topscore, Rotterdam

2004 – Communicatietraining, certificaat behaald – Krauthammer, Hoofddorp