Wie ben ik?

“Klanten zijn net mensen”

Leuk dat je geïnteresseerd bent in wie in ben, wat ik doe en waar ik voor sta. Mijn naam is Dirk Jan Zwartveld, 39 jaren jong en ik woon samen met mijn vrouw en twee kinderen in Wateringen. Op dit moment werk ik als Manager Webcare bij MediaMarkt Nederland. Check mijn LinkedIn-profiel voor al mijn werkervaring, gevolgde opleidingen en andere kennis en kunde.

De klant

In mijn werk heb ik maar één drijfveer en dat is de klant. Ik help medewerkers te houden van klanten en klanten van merken. Ik geloof dat klantenservice niet gezien moet worden als het afvoerputje van een organisatie maar als motor voor innovatie en verandering.

In mijn functies heeft de klant altijd centraal gestaan. Maar ook de medewerker, die belangrijk is om van de klant een fan te maken. Ik geloof dat klanten blij maken begint met medewerkers blij te maken. Dit doe ik vooral door ze aandacht te geven, naar ze te luisteren, ze te coachen en met hun ontwikkeling aan de slag te gaan om te werken naar een volgende stap in hun carrière.

Menselijke maat

In een tijd waar we steeds meer gaan naar selfservice, artifical intelligence, big data, machine learning en bots, wordt de menselijke maat steeds belangrijker. Empathie, humor en nieuwsgierigheid zullen voorlopig nog niet geautomatiseerd kunnen worden, dus de kracht van de conversaties wordt steeds belangrijker. Ik ben van mening dat automatisering en menselijke interactie elkaar verstrekt en niet uitsluit. Daarom heb ik het conversatiemodel ontwikkelt dat medewerkers helpt hun toegevoegde waarde voor een organisatie te tonen en ze helpt te groeien.

“De enige manier om te blijven groeien is door te blijven leren”

Naast mijn missie om klanten blij te maken door de medewerkers te helpen te ontwikkelen, houd ik mij bezig met lezen, bloggen (o.a. voor het vakblad voor klantcontactproffesionals, Customer First), leren, mediteren en kennis delen. Ik geloof dat er met de mogelijkheden van tegenwoordig op een andere manier geleerd kan worden. Het is opwindend om te zien wat er allemaal kan, zelfs zonder budget.

Mijn specialiteiten:
✔ Webcare
✔ Community Management
✔ Social Business
✔ Social Media Monitoring
✔ Chatbots
✔ Customer Service Management
✔ Customer Experience
✔ Coaching

Spreken

Ik deel graag mijn kennis en doe dat ook voor grote groepen. Zo heb ik in het verleden onder andere tijdens het Social Service Congres en de uitreiking van Digital Dialogues Pulse Award een presentatie gegeven.

Vrije tijd

In mijn vrije tijd houd ik mij bezig met mijn andere ‘klanten’, mijn gezin en kinderen. Ik ben ook assistent-programmeur van het leukste gratis ♫festival in Nederland, Waterpop. Verder houd ik van lezen, tech en bloggen. Heel eerlijk, ik ben ook een beetje smartphone verslaafd, maar daar probeer ik van af te kicken.

Koffie

Wil jij een keer een kop koffie drinken om ideeën uit te wisselen? Of wil je wat meer informatie over conversatie management, informeel leren of één van mijn hobby’s? Of wil je dat ik een presentatie geef op je afdeling, je bedrijf of op je congres of evenement? Voor dit alles kan je mij hier een bericht sturen. Ik kijk uit naar je bericht!